خريد ملك خريد ملك .

خريد ملك

اماكن تاريخي ازمير تركيه


تاريخچه معبد آرتميس

ازمير از نظر اقتصاد و تجارت در ازمير بسيار مهم مي باشد. در آخرين سر شماري كه انجام شده جمعيت آن به پنج ميليون نفر رسيده بوده است كه براي افرادي كه قصد خريد ملك در ازمير را دارند ميتواند جالب باشد.

شب تولد اسكندر مصادف با 365 قبل از ميلاد روز 21 جولاي اين معبد آتش گرفت و در آتش سوخت، بعد از آن ساخت معبد ديگري را طراحان و معماران شروع كردند. اين تاريخ بر مي گردد به 350 سال قبل از ميلاد.

در سال 1860 باستان شناسان باقي مانده هاي ستون هاي اين معبد را در عمق رودخانه ي كايستر پيدا كردند زيرا استراگوتس در 262 بعد از ميلاد مسيح اين معبد را خراب كرد و متاسفانه يكي از زيباترين عجايب هفت گانه دنيا از بين رفت و نابود شد.

اگر به موزه بريتانيا واقع در شهر لندن برويد مي توانيد بقاياي اين معبد را در آن جا تماشا كنيد. در زمان هايي كه اين معبد وجود داشته و ساخته شده بوده است، بزرگ ترين و اصلي ترين مركز تجاري، اقتصادي و معنوي آن زمان بوده است.

معبد آرتميس در افسوس:

موقعيت مكاني اين معبد زيبا در نزديكي سلوك قرار دارد كه در استان ازمير تركيه مي باشد. جالب است بدانيد كه اين معبد يكي از عجايب هفت گانه جهان مي باشد.

دليل اين كه اين معبد آرتميس در ميان عجايب هفت گانه قرار گرفته است اين است كه قدمت خيلي زيادي دارد و همچنين علاوه بر آن در زمان برپايي اش عظمت و جلال و شكوه خيلي زيادي داشته كه چشم ها را خيره مي كرده است.

اين معبد پانصد سال قبل از ميلاد مسيح طراحي شده است و اگر علاقه مند هستيد كه بدانيد معمار آن چه كسي بوده است بايد به اطلاعتان برسانيم كه خرسيفرون و متاگنس كه پسر خرسيفرون بوده است اين معبد را طراحي كرده اند.

مكان هاي ديدني ازمير

1- شهر هيراپوليس(پاموكاله)

2- كليساي سنت پلي كارپ

3- موزه كي

4- كمرالتي

5- برج ساعت

6- كديفه ماله

7- كوه سيپيلوس

8- تئاتر هيرا پوليس

9- شيرينسه و غيره 

شهر هيرا پوليس (پاموكاله)

اين شهر بسيار قديمي است و در كنار رودخانه لايكوس قرار گرفته است، اين شهر كوچك در ميان مردم بسيار محبوب است و دليل اصلي اين محبوبيت هم اين است كه داراي آب گرم كربنات دار مي باشد.

در سال هاي خيلي پيش يك زلزله ي وحشتناك آن جا رخ داده است كه باعث به وجود آمدن اين آب گرم شده است كه اين زلزله به 200 سال قبل از ميلاد مربوط مي شود ، در اين آب گرم مواد معدني بسيار زيادي وجود دارد.

همچنين جهت بازديد از اين اماكن تاريخي و رزرو تور ازمير تركيه ميتوانيد با ما همراه باشيد.
كليساي سنت پلي كارپاين كليساي زيبا در قرن 17 ميلادي ساخته شده است و همچنان پا برجاست و مانند قديم كاربري دارد.

در قرن 19 ميلادي هم تعدادي از معماران ديوار هاي اين كليسا را مرمت و باز سازي كردند.
اين كليسا لوستر هاي بسيار معروف و زيبايي دارد كه تمام توريست ها و گردشگران را شيفته ي خود مي كند.

در قرن 20 پس از ميلاد يك آتش سوزي رخ داد و به صورت معجزه آسايي اين كليسا در آن آتش سوزي نابود نشد.
 
منبع : هورامان گشت


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۲ آبان ۱۳۹۹ساعت: ۰۳:۵۲:۱۹ توسط:هورامان موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :